Адаптація пятикласників

 

Кожна людина в певні періоди свого життя зазнає труднощів у зв’язку із освоєнням нового виду діяльності, переходом до нової ситуації, нових умов життя.
 По складності адаптації 5-класників можна прирівняти до первачків, які з дитсадка поринули в шкільне життя. Проблема переходу молодших школярів до середньої школи досить глибока. Вона полягає у переході дітей до іншої школи, де п’ятикласники - наймолодші школярі, яким доводиться засвоювати закони нової школи.

Золоті правила виховання

1.  Любіть свою дитину.

2.  Приймайте дитину такою як вона є.

3.      Вірте в її  можливості.

4.      Намагайтеся зрозуміти свою дитину,поставте себе на його місце.

5.      Створіть умови для успіху дитини: дайте відчути себе сильним,умілим

6.      Не намайтеся реалізувати в дитині свої нездійсненні мрії і бажання.

7.      Пам’ятайте,що виховують не слова,а особистий приклад.

8.      Не зрівнюйте свою дитину з іншими дітьми, особливо не ставте їх в приклад. Пам’ятайте,що кожна дитина неповторна і унікальна.

9.      Не розраховуйте,що дитина виросте такою як ви хочете.

10.  Памятайте, що відповідальність  за виховання дитини несете саме ви.

Психологічні особливості молодшого підлітка:

( 10-12 років)

 

1.Прояв почуття дорослості.

Прагнення відмежуватися від всього

« дитячого»

2.Ріст сомооцінки, самосвідомості, саморегуляції.

3.Прояв самостійності в здобутті знань.

4.Прояв пізнавальної мотивації.

5. Підвищена увага до своєї зовнішності.

6. Яскраво виражена емоційність, висока тривожність, нестійка психіка.

7. Відсутність авторитетів віку; умисна маніпуляція дорослими.

8.. Підвищене негативне відношення до учителя, батьків, дорослих.

9..Огида до необгрунтованих заборон;

10 Бажання бути не гірше інших.

11. Потреба в належному положенні в колективі однолітків, в сім’ї;

12. Прагнення обзавестися вірним товаришем;

13. Прагнення уникнути ізоляції, як в класі, так і в молому колективі;

14. Підвищена цікавість до питання“співвідношення сил” у класі

15. Встановлення довірливих відносин з однолітками

(ВВД– спілкування)

16.Переоцінка своїх можливостей;

17.Відсутність адаптації до невдач;

18.Прояв егоцентризму,

19. Внутрішній конфлікт з самим собою і оточуючими.

20. Страх самотності.

Як можуть допомогти батьки в період адаптації  дитині?1

1 Розмовляйте зі своєю дитиною про його (її) справи у школі.

2. Регулярно розмовляйте з вчителями вашої дитини.

3. Не зв’язуйте відмітки про  успішність дитини зі своєю системою покарання і заохочення.

4.Допоможіть дитині вивчити імена нових вчителів. Якщо вас щось тривожить в поведінці дитини,якомога швидше зустрінетеся і обговоріть це з класним керівником чи психологом.

5.Привчайте дитину розповідати вам про свої шкільні справи. Кожен тиждень знаходьте час і уважно розмовляйте з дитиною про її справи у школі.

6. Якщо у дитини вчитися виходить добре,частіше проявляйте свою радість.

7. Покажіть інтерес до завдань. Якщо дитина звертається до вас с питаннями,що стосуються домашнього завдання, допоможіть їй знайти відповіді самостійно,а не підказуйте.

 8. Дізнайтеся, що цікавить вашу дитину,а потім встановіть зв'язок між його вподобаннями і предметами,які вивчаються у школі. Наприклад, любов дитини до фільмів можна обернути на бажання читати книги,подарував книгу,за якою  зняли фільм.

9. Шукайте різні можливості,щоб дитина могла застосувати свої знання, отримані у школі, в домашній діяльності. Наприклад, попросіть дитину розрахувати необхідну кількість продуктів для приготування піци ,або необхідну кількість фарби,щоб пофарбувати необхідну поверхню.
10.. Підтримуйте спокійну і стабільну атмосферу вдома,коли в житті дитини відбуваються зміни. 
 


Немає коментарів:

Дописати коментар

«Вони помирали, щоб жила Україна»

  А сотню вже зустріли небеса.. Летіли легко, хоч Майдан ридав.. І з кров”ю перемішана сльоза… А батько сина ще не відпускав. Небесна Сотня-...