Кожна
людина в певні періоди свого життя зазнає труднощів у зв’язку із освоєнням
нового виду діяльності, переходом до нової ситуації, нових умов життя.
По складності адаптації 5-класників можна прирівняти до первачків, які з
дитсадка поринули в шкільне життя. Проблема переходу молодших школярів до
середньої школи досить глибока. Вона полягає у переході дітей до іншої школи,
де п’ятикласники - наймолодші школярі, яким доводиться засвоювати закони нової
школи.
Золоті
правила виховання
1. Любіть
свою дитину.
2. Приймайте
дитину такою як вона є.
3. Вірте в її
можливості.
4. Намагайтеся зрозуміти свою дитину,поставте
себе на його місце.
5. Створіть умови для успіху дитини: дайте
відчути себе сильним,умілим
6. Не намайтеся реалізувати в дитині свої
нездійсненні мрії і бажання.
7. Пам’ятайте,що виховують не слова,а особистий
приклад.
8. Не зрівнюйте свою дитину з іншими дітьми,
особливо не ставте їх в приклад. Пам’ятайте,що кожна дитина неповторна і унікальна.
9. Не розраховуйте,що дитина виросте такою як ви
хочете.
10. Памятайте, що відповідальність за виховання дитини несете саме ви.
Психологічні особливості
молодшого підлітка:
( 10-12 років)
1.Прояв почуття дорослості.
Прагнення відмежуватися від всього
« дитячого»
2.Ріст сомооцінки, самосвідомості, саморегуляції.
3.Прояв самостійності в здобутті знань.
4.Прояв пізнавальної мотивації.
5.
Підвищена увага до своєї зовнішності.
6.
Яскраво виражена емоційність, висока тривожність, нестійка психіка.
7. Відсутність авторитетів віку; умисна маніпуляція дорослими.
8..
Підвищене негативне відношення до учителя, батьків, дорослих.
9..Огида
до необгрунтованих заборон;
10 Бажання бути не гірше
інших.
11. Потреба в належному
положенні в колективі однолітків, в сім’ї;
12. Прагнення обзавестися
вірним товаришем;
13. Прагнення уникнути
ізоляції, як в класі, так і в молому колективі;
14. Підвищена цікавість до
питання“співвідношення сил” у класі
15. Встановлення довірливих
відносин з однолітками
(ВВД– спілкування)
16.Переоцінка своїх
можливостей;
17.Відсутність адаптації до невдач;
18.Прояв егоцентризму,
19. Внутрішній конфлікт з самим собою і оточуючими.
20. Страх самотності.
Як можуть допомогти батьки в період адаптації дитині?1
1 Розмовляйте зі своєю дитиною
про його (її) справи у школі.
2. Регулярно розмовляйте з вчителями вашої дитини.
3. Не зв’язуйте відмітки про
успішність дитини зі своєю системою покарання і заохочення.
4.Допоможіть дитині вивчити імена нових вчителів. Якщо вас
щось тривожить в поведінці дитини,якомога швидше зустрінетеся і обговоріть це з
класним керівником чи психологом.
5.Привчайте дитину розповідати вам про свої шкільні справи.
Кожен тиждень знаходьте час і уважно розмовляйте з дитиною про її справи у
школі.
6. Якщо у дитини вчитися виходить добре,частіше проявляйте
свою радість.
7. Покажіть інтерес до завдань. Якщо дитина звертається до
вас с питаннями,що стосуються домашнього завдання, допоможіть їй знайти
відповіді самостійно,а не підказуйте.
8. Дізнайтеся, що цікавить вашу дитину,а потім
встановіть зв'язок між його вподобаннями і предметами,які вивчаються у школі.
Наприклад, любов дитини до фільмів можна обернути на бажання читати
книги,подарував книгу,за якою зняли
фільм.
9. Шукайте
різні можливості,щоб дитина могла застосувати свої знання, отримані у школі, в
домашній діяльності. Наприклад, попросіть дитину розрахувати необхідну
кількість продуктів для приготування піци ,або необхідну кількість фарби,щоб
пофарбувати необхідну поверхню.
10.. Підтримуйте спокійну і стабільну атмосферу вдома,коли в житті дитини
відбуваються зміни.
Немає коментарів:
Дописати коментар