Додаток 3
до Порядку
ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
1. Період
виконання 2021-2022 н.р.
2. Загальні
відомості про учня:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) _________________________
дата народження __________
повне
найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень
___________________________________________
рік навчання
_____________________________
клас навчання ________
контактні
номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку
_***********
3. Індивідуальні особливості розвитку учня:
Наявний рівень
знань і вмінь і навичок учня (компетенції) |
Опис освітніх
труднощів учня, виявлених у закладі освіти |
Потреби |
Знає Вміє Володіє Розуміє Здатний Засвоїв Застосовує (самостійно, з підказками) Розуміє звернене
мовлення. Використовує у мовленні прості
слова побутового вжитку.
Здатний проявляти
пізнавальний інтерес в процесі опрацювання знайомого матеріалу. Засвоює і відтворює
навчальний матеріал з використанням зорового орієнтиру і повторюваних
інструкцій. Здатний до нетривалого спостереження. Здатний до поверхового аналізу
властивостей і якостей предметів. Здатний до оцінювання предметів
навколишньої дійсності за зовнішніми окремими ознаками. Фіксує конкретне значення предметів. Розрізняє та називає основні кольори
та відтінки.
Цифру співставляє з кількістю
предметів. Здатний до
запам’ятовування того, що включено в його активну діяльність (пов’язане з
інтересами, потребами) Сильні сторони: розуміння
інструктивного мовлення, розвинене зорове сприймання, візуальне і механічне
запам’ятовування, розвинене наочно-дійове мислення. Похвала, винагороди викликають
прагнення повторювати схвалені дії та удосконалюватись. |
інтелектуальні труднощі функціональні (сенсорні, моторні,
мовленнєві) труднощі фізичні труднощі навчальні труднощі Наявні
інтелектуальні труднощі: ·
словниковий запас нижче вікової норми ·
обмеженне диференційоване сприймання ·
короткочасна переважно мимовільна увага ·
малий обсяг пам’яті ·
повільний темп засвоєння навчального матеріалу ·
мислення характеризується стереотипністю,
слабкістю узагальнень. Наявні
функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві) труднощі: ·
системні порушення усіх складових мовлення ·
довільна регуляція поведінки ускладнена ·
спостерігається підвищена вразливість
в контактах. Наявні навчальні
труднощі: ·
знання фрагментарні, характеризуються
неточністю, неусвідомленістю ·
потребує постійної допомоги різної міри
складності в опануванні нових знань та уявлень ·
набуті навички та уміння переносяться у нові
ситуації механічно, неусвідомлено ·
інтерес до навчання нестійкий (потребує
заохочення і мотивації). Наявні фізичні труднощі: ·
загальна і дрібна моторика недостатньо
розвинена. |
Працювати над: ·
накопиченням якісного і кількісного
словника ·
постановкою сонорних звуків ·
формуванням складової структури слів ·
розподілом уваги у межах 15 хвилин. Розвивати: ·
комунікативні навички ·
фонематичний слух ·
слухове сприймання ·
навички читання та письма ·
самоконтроль й саморегуляцію
діяльності ·
вольові якості через гру.
·
володіти інтонаційними засобами
виразності мовлення ·
розуміти прослуханий зв’язний текст ·
звертатися із простими запитаннями,
розпочинати та підтримувати розмову, вести діалог, складати прості розповіді ·
підпорядковувати свої дії прийнятому
плану ·
використовувати схеми роботи/алгоритми
для виконання завдань ·
порівнювати подібні об’єкти; Формувати: ·
граматичну складову мовлення:
словозміна і словотворення ·
вміння запам'ятовувати словесний
матеріал ·
необхідні побутові навички
самообслуговування, соціальну модель поведінки ·
уміння оцінювати елементарний
результат своєї діяльності. |
4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу
особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):
1) рекомендований рівень підтримки:
перший рівень підтримки;
другий рівень підтримки;
третій рівень підтримки;
четвертий рівень підтримки;
п’ятий рівень підтримки;
2) адаптація та модифікація освітнього середовища:
Назва адаптації/модифікації |
Так/ні |
Примітка |
Пристосування середовища: |
|
|
доступність |
ні |
|
освітлення |
так |
Регуляція яскравості світла |
рівень шуму |
так |
Навушники |
потреба в усамітненні, його періодичність та місце
(ресурсна кімната, медіатека тощо) |
так |
Куточок усамітнення у класі/ресурсна кімната |
Психолого-педагогічна адаптація: |
|
|
використання візуального
розкладу |
так |
|
збільшення часу на виконання завдань |
так |
За потребою |
збільшення обсягу допомоги (навідне питання,
демонстрація зразка, нагадування тощо) |
так |
|
руховий режим |
так |
Чергування видів діяльності, фізкультхвилинки, релаксаційні
вправи |
використання заохочень |
так |
|
використання засобів для концентрації уваги |
так |
Пісочний годинник |
інше |
|
|
Адаптація навчального матеріалу: |
|
|
картки-підказки,
картки-інструкції |
так |
|
Засоби альтернативної
комунікації |
ні |
|
Інше алгоритми
виконання математичних завдань |
так |
|
Модифікація: |
|
|
скорочення змісту навчального
предмета |
так |
З урахуванням індивідуальних можливостей |
зниження вимог для виконання завдань |
так |
|
інше |
|
|
3) потреба у використанні:
жестової мови та/або залученні перекладача жестової
мови;
шрифту Брайля;
4) потреба в додаткових заняттях з:
так
ні
5) потреба в консультації з:
фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;
фахівцями спеціальних закладів освіти;
іншими фахівцями ____________________________________________________
6) наявність індивідуального навчального плану:
так
ні.
У разі потреби в індивідуальному навчальному плані
зазначити навчальні предмети
(інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та
відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного
працівника:
Навчальний предмет (інтегрований
курс) |
Адаптація чи модифікація |
Відповідальний педагогічний
працівник |
Математика |
Модифікація |
|
Українська
мова |
Модифікація |
|
Літературне
читання |
Модифікація |
|
ЯДС |
Модифікація |
|
Іноземна
мова |
Модифікація |
|
Музичне
мистецтво |
Адаптація |
|
Образотворче
мистецтво |
Адаптація |
|
Технології |
Адаптація |
|
Фізична
культура |
Адаптація |
|
5. Додаткові психолого-педагогічні та
корекційно-розвиткові послуги (заняття):
Найменування заняття (послуги) |
Фахівець, який проводить заняття (надає послугу) |
Місце проведення |
Розклад занять |
Корекція розвитку |
Практичний
психолог |
Кабінет
психолога Ресурсна
кімната |
Вівторок
12.30-12.55 Середа 13.00-13.25 |
Розвиток мовлення |
Фахівець
консультант ІРЦ (вчитель-логопед) |
Ресурсна
кімната |
Понеділок
12.30-12.55 Четвер 12.30-12.55 |
|
|
|
|
6. Навчання:
за розкладом класу;
за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих
уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального
плану, зазначити які: ___________________________________________________________________________
за модифікованим розкладом.
7. Забезпечення асистента учня (учениці):
1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під
час інклюзивного навчання):
так
ні;
2) асистентом учня (учениці) є:
батьки: _____________________________________________________________
інші законні
представники_____________________________________________
уповноважена
батьками особа _________________________________________
(зазначити
прізвище, власне ім’я,
__________________________________________________________________________________________
по батькові (за наявності) та контактні дані)
соціальний робітник
___________________________________________________________________________
(зазначити
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контакті дані)
8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:
1) потреба у підручниках:
підручники для закладів загальної середньої освіти та
матеріали;
адаптація підручників для закладів загальної
середньої освіти та матеріалів;
підручники для осіб з особливими освітніми потребами
та матеріали.
2) допоміжні засоби для навчання:
так
ні.
Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує
учень (учениця): обтяжений тиснучий жилет, кубики Зайцева, муляжі, картки
схеми для розвитку зв'язного мовлення
9. Потреба в розумному пристосуванні:
так, зазначити яка: застосування
допоміжних технологій у навчанні, під час контролю знань;
ні.
10. Особливості проведення оцінювання:
⁕ адаптації проведення оцінювання за часом та змістом,
зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань;
використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо)
відповідно до потреб;
⁕ використання доступних форм
викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань
тощо);
⁕ використання окремих карток з
завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;
⁕ адаптація завдань для
оцінювання до особливостей сприйняття інформації (уникнення графічних завдань для осіб з
порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опутувань
для осіб, які цього потребують, тощо);
інше (зазначити що) індивідуальні критерії
оцінювання - індивідуальна форма свідоцтва досягнень
11. Потреба у продовженні строків навчання:
так
ні.
12. Додаткові напрями роботи:
За сферами розвитку |
Ціль |
Очікувані
результати, яких планується досягнути |
Рівень
досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми
розвитку) |
Розвиток
інтелектуальної сфери |
Вчити сприймати усний виклад навчального матеріалу |
Учень сприймає усний виклад навчального матеріалу протягом
10 хвилин |
|
Розвиток
сенсорної, моторної |
Розивати тактильні відчуття, відчуття власного тіла |
Учень буде сприймати на дотик різні фактури; концентрація
уваги до 20 хвилин |
|
Розвиток
мовленнєвої сфери |
Вчити розпочинати бесіду, ставити запитання |
До кінця
навчального року учень може розпочати бесіду з дорослим та однолітками; може поставити
запитання Де? Коли? |
|
Розвиток
фізичних здібностей |
Вчити орієнтуванню у просторі |
До кінця
першого півріччя учень орієнтується у приміщенні класу, спортивного залу, ресурсної
кімнати, їдальні, на шкільному майданчику |
|
Розвиток
емоційно-вольової сфери |
Формувати здатність до емпатії |
До кінця
першого півріччя учень орієнтується в емоційному стані однолітків і дорослих
(веселий-сумний, добрий – злий, радісно, боляче) |
|
Розвиток
соціальної сфери |
Формувати уміння просити про допомогу |
До кінця
першої чверті учень звертається з проханням про допомогу (Я не можу зробити –
допоможи будьласка) |
|
Подолання
навчальних труднощів |
Працювати над осмисленням навчального матеріалу і
можливістю застосувати нові знання за аналогією |
До кінця
навчального року учень розуміє навчальний матеріал і виконує аналогічні завдання |
|
Інші |
|
|
|
13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу,
які складали індивідуальну програму розвитку:
Прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) |
Посада |
Підпис |
|
Директор |
|
|
Практичний психолог |
|
|
Фахівець консультант
ІРЦ (вчитель-логопед) |
|
|
Класний керівник Вчитель англійської
мови |
|
|
Мати |
|
Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з
батьків (іншим законним представником) учня:
___________ (зазначити
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) одного з батьків
(іншого законного представника) учня)
підпис ___________________________ дата
__________________________
Немає коментарів:
Дописати коментар